Vartotojo teisė grąžinti nekokybišką prekę
Teisininkė Marija Židonienė supažindina su vartotojų teisėmis, susijusiomis su nekokybiškų prekių grąžinimu.
Žinoma, reikėtų pastebėti, kad pagal Vyriausybės nutarimą ne visos prekės yra grąžinamos, tokios kaip kosmetikos gaminiai, apatinis trikotažas, kvapai, juvelyriniai dirbiniai ir panašiai. Tačiau, jei įsigijote nekokybišką megztuką ar batus, tokiu atveju galite drąsiai kreiptis į pardavėją ir grąžinti prekę.
Pažymėkite, kad pardavėjas turėtų priimti tą prekę, ir jei jis nesutinka grąžinti jums pinigų, tokiu atveju reikėtų atlikti patikrinimą, ar ta prekė iš tikrųjų buvo nekokybiška, ar ji tiesiog dėl jūsų pačių kaltės buvo netinkamai sudėta. Pavyzdžiui, jeigu jūs įsigijote batus ir jie, panešiojus, tarkim, ištruko užtrauktukas ar atprįšo padas, tai tokiu atveju, natūraliai, tas padas neturėtų atitrūkti.
Bet pardavėjas turi teisę atlikti vidinį patikrinimą ir įsitikinti dėl prekės nekokybiškumo. Tokiomis aplinkybėmis jūs galėtumėt reikalauti ne tik grąžinti pinigus, bet ir kad ta prekė būtų sutvarkyta, arba būtų pakeista į kitą tokią pačią prekę, arba sumažinta kaina. Pirkėjai dažniausiai renkasi, jei tai yra nekokybiškas rūbas ar rankinė, reikalauti sugrąžinti pinigus už nusipirktą prekę.
Reikia pastebėti, kad, kaip jau minėjau, turite išsaugoti pirkimo kvitą, o dažnai pristatymo išlaidas taip pat apmoka pats pirkėjas. Bet tas terminas yra pakankamai ilgas, kad galėtumėt įsitikinti, ar ta prekė kokybiška. Taip pat, jei prekė nekokybiška, vėlgi, nevenkite apginti savo teises grąžinti prekę ir turėti vėl kokybišką daiktą arba susigrąžinti sumokėtus pinigus.
LKD informacija